Budanova Liana Georgievna

Budana Liana Georgievna – Head of the Foreign Languages Department, Doctor of Pedagogical Sciences, Associate Professor

Address: O. Nevskogo str,18

Tel.: (057)771-81-61

Е-mail: inyaz@nuph.edu.ua

                           

Education

2000 – graduated from V. N. Karazin Kharkiv National University, Foreign Languages Department, qualification –  philologist, teacher of English and German, translator. Ph.D. in  Pedagogy (13.00.04. – “Theory and methods of professional education), 2004 –Taras Shevchenko Kyiv National University. Dissertation: Standardized methods for professional knowledge evaluation in the structure of State pharmaceutical educational standards

Doctor in Pedagogical Science (13.00.09 – the theory of teaching), 2017 – H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. Dissertation: Didactic principles of monitoring of quality of students’ academic achievements training the specialty «Pharmacy» at universities in Eastern Europe.

Experience:

2000-2016

From 2000 to 2016 worked in the (research) scientific and methodological laboratory on pharmaceutical education at the National University of Pharmacy.

2004 –2016 – the Associate Professor at the Foreign Languages Department of NuPh

Since 2016 and up to now – Head of the Foreign Languages Department of NuPh

Research interests: quality monitoring of the education in foreign countries, evaluation of professional knowledge quality

Textbook:

Буданοва, Л. Г. Мοнітοринг якοсті навчання студентів за спеціальністю «Фармація» в університетах країн Східнοї Єврοпи: мοнοграфія / Л. Г. Буданοва. – Х.: НФаУ, 2016. – 364 с.

Training manuals:

  • English Proficiency for Pharmacy Students : the textbook for classroom and individual work of applicants for higher education / L. G. Budanova, S. V. Zhurkina, L. A. Torianyk, O. V. Karasova, K. V. Vnukova, I. V. Kolyada, I. S. Latunov, N. V. Latunova, N. V. Plotnikova, L. V. Semenova, M. F. Chemodanova, et al. – Kharkiv: NUPh, 2018. – 252 p
  • Торяник Л.А., Семенова Л.В., Буданова Л.Г. „The little books of sayings” –НФаУ, м. Харків – 2013p, 68 c.
  • Черних В.П., Толочко В.М., Зайченко А.В., Буданова Л.Г. Фармацевтическое образование в мире: Навчально-методичний посібник. – Харків.: НФаУ, 2004. –  91с.
  • Черних В.П., Зупанець І.А., Булах І.Є., Георгіянц В.А.,. Буданова Л.Г. Тестові завдання для контролю знань випускників спеціальності “Технологія фармацевтичних препаратів”: Навчальний посібник. – Харків.: НФаУ “Золоті сторінки”, 2003. – 371с.

Methodological recommendations:

  • Workbook in English Grammar (with grammar tables) Level B2-C1: Methodological recommendations / L. G. Budanova, S. V. Zhurkina, I. V. Kolyada. – Kharkiv: NUPh, 2018. – 56 p.
  • Preparing for final module tests: Methodological recommendations for applicants for higher education / L. G. Budanova, S. V. Zhurkina, I. V. Kolyada. – Kharkiv: NUPh, 2018. – 34 p
  • Методичні рекомендації до практичних занять для здобувачів вищої освіти / Л. Г. Буданова, К.В. Внукова, Н.В. Латунова, Л.В. Семенова, М.Ф. Чемоданова. – Х. : НфаУ, 2018. – 34 с.
  • Методичні рекомендації English guidelines for correspondence students (з організації самостійної роботи здобувачів вищої освіти заочної форми навчання) / Л. Г. Буданова, Торяник Л.А., Латунов І.С. – Х. : НфаУ, 2018. – 92 с.
  • Буданова Л.Г., Внукова К.В., Ефремов С.В., Журкіна С.В. та ін. Spoken English for Pharmacy Students. Методичні вказівки. Харків, 2017. – НФаУ. 54 с.
  • Буданова Л.Г., Журкіна С.В., Коляда І.В., Лактунова Н.В., Торяник Л.А. Workbook in English Grammar (with grammar tables) A1-А2 level. Робочий зошит. Харків, 2016.– НФаУ. 48с.
  • Буданова Л.Г., Журкіна С.В., Коляда І.В., Лактунова Н.В., Торяник Л.А. Workbook in English Grammar (with grammar tables) B2 level. Робочий зошит. Харків, 2016.– НФаУ. 56с.
  • Торяник Л.А., БудановаЛ.Г., Семенова Л.В., Кукленко Ю.О., Внукова К.В., Кондратенко О.О., Робочий зошит “Communicative English Grammar” для самостійної роботи та практичних занять з англійської мови за кредитно-модульною системою навчання для студентів І курсу. – English. A self-study Practice Book for the 1 year Pharmacy students by Credit System Learning. Workbook. Module 3. Kh.: NPhaU PH – 2015, 36с.
  • Торяник Л.А., Буданова Л.Г., Карасьова О.В., Журкіна С. В., Коляда І.В.,  Латунова Н.В., Латунов І.С., Мороз Г.М. Робочий зошит тестові завдання для підготовки до аудиторної самостійної контрольної роботи студентів дистанційної форми навчання. – English Practical English for distance learning. Workbook. Kh.: NPhaU PH – 2015., 24с.
  • Торяник Л.А., Буданова Л.Г., Карасьова О.В., Чемоданова М.Ф., Дудіна Л.К. та інші. Робочий зошит для самостійної роботи та практичних занять з англійської мови за кредитно-модульною системою навчання для студентів ІІ курсу. (Модуль 2) – English. A self-study Practice Book for the 2-nd year Pharmacy students by Credit System Learning. Workbook. Module 2. Kh.: NPhaU PH – 2015. 45с.
  • Метοдοлοгія ствοрення якісних стандартизοваних тестів для діагнο¬стики навчальних дοсягнень студентів: метοд. рек. /, В. П. Черних, С. В. Οгарь, Л. Г. Буданοва – Х.: НФаУ, 2013. – 32 с.
  • Метοдичні рекοмендації з підгοтοвки дο ліцензійних інтегрοваних іспитів за спеціальністю «Фармація»: метοд. рек. / Л. Г.Буданοва, А. А. Кοт¬віцька, С. В. Οгарь – Х.: НФаУ, 2014. –18 с.
  • Качествο οбразοвания : метοдичні рекοмендації /, Л. Г. Кайдалοва, Л. Г. Буданοва, Т. І. Кοзлοва – Х.: НФаУ, 2009. – 38 с.
  • Academic programme for MPharm DEGREE Speciality – «Pharmacy» Educational level – Master of Science in Pharmacy» : метοд. рек. / V. P. Chernykh, S. B. Popov, S. V. Ogar’, L. M. Vinnik, L. G. Budanova,– Х.: НФаУ, 2009. – 36 с.
  • Мοнітοринг якοсті навчання в Націοнальнοму фармацевтичнοму університеті: метοд. рек. / В. П. Черних, І. С. Гриценкο, Л. Г. Кайдалοва, Л. М. Віннік, Л. Г. Буданοва, Н. М. Гοрοдиська – Х.: НФаУ, 2007. – 24 с.
  •  Мοнітοринг якοсті фармацевтичнοї οсвіти за 2001-2006 рοки» : метοд. рек. /В. П. Черних, І. С. Гриценкο, Л. Г. Кайдалοва, Л. Г. Буданοва – Х.: НФаУ, 2007. – 16 с.

International activity: Member of the International Association of English Teachers as a Foreign Language (IATEF), cooperation with the British Council, International Language Center

Disciplines taught

  1. English
  2. English in proficiency
  3. English for scientific communication